BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

jE m'aiMe

aMouR

Saturday, November 13, 2010

di kala mood ku swing2...wink wink..

ermmmmm..encik kanan?????seram n tersenyum-senyum aku nak tulis pasal ni...lama dah simpan nak tulis pasal ni..tp tak berkesempatan...dalam masa yang sama rasa cm malu lak..hikhikhik...
bila fikir pasal jodoh aku selalu tringt peristiwa ms aku dlm form6 dulu..dlm kelas syariah..1 of my classmate telah mengajukan soalan power lagi berapi kat ustaz kitorg..nama dia ustaz siddik..soalan dia berbunyi cmni...(eceh..ayt cm dalam buku lak).."encik ustaz,uncik ustaz..seperti yang kita sedia maklum,lelaki yang baik untuk perempuan yang baik..itu memang yang dah dijanjikan...tapi kan, kalau mcm tu siapa yang nak bimbing org jahat-jahat tu"...begitula lebih kurang soalan yang kuar dari mulut kawan aku yang glamer ngan panggilan kak qeem..
aku xsure wether ustaz kami jawap soalan tu or not..tp yg aku sure samp skrg aku tpikir2 utk soalan tu...ye la..aku ni xla baik sgt..tapi aku nak my becoming husband aku giler punye baik..giler punye perfect..leh tak cmtu?lagi satu..my bestest friend forever dulu pernah tanye aku kalau kita kahwin apa yang kita cari eh?? my bff kata dia risau coz dia cepat jemu..so he wish that his bcoming wife hav x-factor yg le maintainkan keharmonian rumahtangga..happy ever after gitu..
ermmmm..entri kali ni bukan la aku nak listdownkan aku nak laki cmne..cuma aku suka kepada lelaki yang macam ni...for the time being aku rase ni adalah serba sedikit ciri-cirinye...(aku tulis sambil senyum malu2)..
1. aku sgt mharapkan lelaki yang lebih pandai dari aku..let me clear dis statement 1st..nt korg slah faham ngan statement aku lak..sbb aku bkn pandai pon..aku seorg yang biase2 je..bukan budak score pun dr skolah...maksud aku kalau aku kenal huruf a,b dan c kalau leh aku nak dia tahu huruf a,b,c,dan d..at least lebih dr aku..tp bukan pandai dr segi pljrn yg aku maksudkan..ermmm..kalo die ada pmr je sekalipun aku leh terima..tp aku nak cr die bfikir lebih cerdik n rasional dr aku..elemen-elemen cmni la yg buat aku akn rase lebih hormat pada my becoming husband nt...insyaalah..
2. harapkan lelaki yang independent...maksud aku die tak bergantung ngan sape2 pun..boleh buat keputusan yang rasional n x dipengaruhi oleh emosi..xmau jenis yang moody2 xtentu pasal..bosan seh...
3. kalau leh nak yg ade sense of humor...ni sume pompuan kot nak laki cmni..
4. ermmm..aku nak dia pandai wat kerja kampung..pandai menebas semak,tebang n panjat pokok, pandai mancing, pandai menoreh getah dan pandai bercampur ngan org kampung..nak tau tak nape aku nak laki cmni?sebab aku just ada sorg abg je..n kalau xsilap aku dia xpandai pon nak wat keje kampung even die duk kampung..so dgn aku ada husband cmni le la die tolong ayah aku bila lik kg skali skala..(pdhl ayh aku pun turun dusun..sekali sthn bile tibe musim durian)lelaki cmni akn nmpk gagah perkasa gitu...
5. umur?hikhik..aku tak kisah pon umur die lebih tua atau lebih muda dr aku..yang penting aku nak dia lebih matang dr aku..umur hanya pada angka kan?tapi kalau dapat yang lagi tua dr aku it's better..ye la..aku ppuan..nmpk cpt tua..sian my hubby nanti..
6. pandai cr duit n manage duit...bukan bgantung pada kerja yg ade je...
7. last skali aku nak sorg yg jaga solat dia..ermmmm..solat kat tiang agama...
ok la...
ada lagi ni....to be continued la..hihiih

No comments:

Post a Comment